۹ منبع آموزش کارمندان که هر کار آفرینی باید با آنها آشنا باشد
ریچارد برانسون (Richard Branson)، کارآفرین و سرمایهگذار بریتانیایی و بنیانگذار مجموعه شرکتهای ویرجین، جمله مشهوری دارد و میگوید: افراد را چنان خوب آموزش دهید که توانایی ترک شما را داشته باشند و با آنها چنان خوب رفتار کنید که تمایلی به انجام این کار نداشته باشند. پیرو این جمله ارزشمند، میدانیم که جهان به سرعت در حال تغییر، پیشرفت و تکامل است و بازآموزی، سازگاری و آموزش کارمندان برای کارآمد ماندن و مفید بودن مهارتهایشان، بسیار مهم است.
در یک نظرسنجی انجام شده در مرکز تحقیقات دانشگاه استنفورد (Stanford)، مشخص شد که ۵۹ درصد از کارمندان، به طور قطعی از کارفرمایانشان انتظار دارند که موقعیت آموزش و توسعه را جهت پیشرفت در حرفه و شغلشان، برای آنها فراهم کنند. این موضوع مورد استقبال ۷۱ درصدی جوانان در رده سنی ۱۸ تا ۲۹ سال قرار گرفت و بیشترین درصد را به خود اختصاص داد.
در این مطلب میخوانید:
- 1 کارمندان آموزش شغلی خود را از شما میخواهند
- 2 ۹ برنامهی آموزشی و منبع فعالیتهای آموزش محور برای کارمندان
- 2.1 ۱. آموزش در لینکدین
- 2.2 ۲. توسعه و آموزش کارمندان با اشتراک مجلات نیویورک تایمز (New York Times) یا وال استریت (Wall Street)
- 2.3 ۳. توسعه مهارتها و آموزش کارمندان با ریفورج (Reforge)
- 2.4 ۴. جنرال اسمبلی (General Assembly)
- 2.5 ۵. پروداکت اسکول (Product School)
- 2.6 ۶. گراوس ایکس آکادمی (GrowthX Academy)
- 2.7 ۷. شرکت در کنفرانسهای سالانه
- 2.8 ۸. طراحی دورههای کتابخوانی جهت آموزش کارمندان
- 2.9 ۹. دعوت از سخنرانان خوب
- 3 دانایی توانایی است
کارمندان آموزش شغلی خود را از شما میخواهند
محیط کار یکی از عمدهترین جاهایی است که مردم انتظار دارند که آموزش و بازآموزی در آن اتفاق بیفتد. بیشتر مردم (حدود ۳۳ درصد)، از کارفرمایان فعلی یا آیندهشان انتظار دارند که منابع مهم و موثری را برای ادامهی آموزش و ارتقا آنها، در نظر داشته باشند.
بر طبق تحقیقی که اخیرا انجام شده است، ۷۰ درصد شاغلان در سنین بین ۲۵ تا ۴۴ سال، اظهار میکنند که تمایل به ترک کارفرمایانشان دارند، تا بتوانند پیشنهاد کار از شرکتهایی بگیرند که برای کارکنانشان برنامههای کمک آموزشی جهت توسعه مهارتهای کارمندانشان دارند.
۹ برنامهی آموزشی و منبع فعالیتهای آموزش محور برای کارمندان
چگونه میتوانید نیازهای کارمندان و اعضاء تیمتان را برای آموزش و بروزرسانی مهارتهایشان پاسخگو باشید؟ در ادامهی این مطلب، ۹ برنامهی آموزشی و منبع مناسب برای آموزش کارمندان و توسعه مهارتهای آنها معرفی شده است که کارآفرینان و مدیران سازمانها میتوانند از آنها بهره بگیرند.
۱. آموزش در لینکدین
لینکدین خیلی بیشتر از یک رزومهی آنلاین و پلتفرم جستجوی فرصتهای جدید برای رشد کسب و کار است. دورههای آموزشی موجود در لینکدین، طیف گستردهای از موضوعات را از علوم داده گرفته تا مجموعهی آفیس مایکروسافت، برنامه نویسی و طراحی نرم افزار، تا وبلاگ نویسی و صدها دورهی آموزشی دیگر با موضوعات مختلف در تمامی سطوح، پوشش میدهند. امروزه دورههای آموزشی موجود در لینکدین یک منبع قوی برای ارتقاء دانش کارمندان محسوب میشود.
بیشتر بخوانید: لینکدین چیست و چرا باید عضو آن باشید؟
۲. توسعه و آموزش کارمندان با اشتراک مجلات نیویورک تایمز (New York Times) یا وال استریت (Wall Street)
برای آموزش کسب و کار، چه انتخابی بهتر از این دو مجله معروف است که از طرف کانون کسب و کار آمریکا به صورت منظم منتشر میشوند. در این زمان که روزنامه نگاری، خلاصه نویسی و گزارش نویسی به سرعت در حال گسترش است، این مجلات با گزارشات حرفهای و قوی، مقالات با کیفیت و کاربرد آن در پوشش خبری دنیای کسب و کار؛ شناخته شدهاند. با حق اشتراک سالیانه ۱۲ دلار، مجله نیویورک تایمز روشی مقرون به صرفه برای فراهم کردن مطالب آموزشی مفید برای کارمندان است.
۳. توسعه مهارتها و آموزش کارمندان با ریفورج (Reforge)
کجا میتوانید مهارتهای خود را با کمک رهبرانی از شرکتهای درجه یک مانند گوگل (Google)، زندسک (Zendesk)، اسکوار اسپیس (Squarespace) و ایونت برایت (EventBrite) توسعه و بهبود دهید؟ ریفورج یک منبع اطلاعات منحصر به فرد در زمینه موضوعاتی نظیر رشد و ترقی، درآمدزایی و بازآموزی است. دورههایی که در ریفورج ارائه میشوند، معمولا مناسب کسانی هستند که در شرکتهای نوپایی که در حوزهی تکنولوژی و فناوری فعالیت دارند، مشغول به کار هستند. اگر تمایل به مدیریت یک شرکت نوپا دارید یا اینکه مؤسس یک شرکت نوپا هستید، ریفورج مناسب شما است.
۴. جنرال اسمبلی (General Assembly)
سایت جنرال اسمبلی دورههای مربوط به تکنولوژی و فناوری را در سراسر آمریکا و تمام شهرهای جهان، از آتلانتا گرفته تا سانفرانسیسکو، ملبورن و سنگاپور، ارائه میدهد. در این سایت میتوانید دورههای مربوط به برنامه نویسی پایتون (Python)، علوم داده، طراحی تجربه کاربری، رفتار مصرف کننده، تعامل صوتی، نوشتن پیچها (pitches) و شبکههای اجتماعی را جستجو کنید. این دورهها را میتوان بر اساس شهرهایی که در آنها ارائه میشوند، تفکیک و طبقه بندی کرد.
۵. پروداکت اسکول (Product School)
پروداکت اسکول دورههای خود را به صورت آموزش آنلاین ارائه میدهد و این دورهها با هدف آموزش و توسعه مهارتها بوده و به طور خاص روی حوزه مدیریت تولید متمرکز هستند. این دورههای آنلاین در سراسر آمریکای شمالی و لاتین و همینطور در اروپا، استرالیا و آسیا ارائه میشوند. مدرسان پروداکت اسکول در شرکتهایی نظیر تیندر (Tinder)، نتفلیکس (Netflix)، ایربیانبی (Airbnb) و اسپاتیفای (Spotify) کار میکنند.
۶. گراوس ایکس آکادمی (GrowthX Academy)
جی ایکس آکادمی (گراوس ایکس آکادمی)، دورههای آموزش آنلاین خود را در سه مسیر مجزای توسعهی فروش و کسب و کار (sales and business development)، رونق بازاریابی (growth marketing) و یوایکس دیزاین (UX design) ارائه میدهد. آنچه که جی ایکس آکادمی را منحصربه فرد میکند این است که کارآموزانی که در این دورهها شرکت میکنند، روی پروژههای واقعی و برای شرکتهای معتبر به همراه تیمی از مدرسان و سرمایهگذاران، به صورت آموزش ضمن خدمت کار میکنند. شرکتهایی که در دورههای منحصربهفرد جی ایکس اکادمی کار میکنند، شامل شرکتهای دراپ باکس (Dropbox)، سروی مانکی (Survey Monkey) و ولز فارگو (Wells Fargo) هستند.
۷. شرکت در کنفرانسهای سالانه
کنفرانسها موقعیتهای آموزشی ارزشمندی هستند؛ زیرا اشخاص وقتیکه دور هم جمع میشوند، چیزهای بیشتری یاد میگیرند. به دلیل اطلاعات مهارتی و حرفهای باارزشی که مورد بحث قرار میگیرد و همچنین ارتباط با دیگران که میتواند به شراکت در آینده منجر شود، وسعت آموزش در کنفرانسها در مقایسه با محیط آموزش آکادمیک، بسیار فراتر میرود.
گاهی اوقات شرکتها و سازمانها به علت هزینههای بالای سفر که صرف حضور در کنفراسها میشود، از شرکت در آنها پرهیز میکنند. اما این هزینهها را میتوان با برنامهریزی راهبردی و استراتژیک به حداقل رساند. با ثبت نام زودهنگام در کنفرانسها میتوان در هزینهی شرکت در آنها صرفهجویی کرد و همینطور رزرو زودهنگام سفر و هتلهای اقامتی نیز میتواند این مشکل را حل کند. ارائه دهندگان کنفرانسها غالبا با هتلها با نرخهای مناسبی قرارداد میبندند تا اکثر افراد امکان شرکت در کنفرانسها را داشته باشند.
۸. طراحی دورههای کتابخوانی جهت آموزش کارمندان
کتابخوانی راهی موثر و کمهزینه برای درگیر کردن کارمندان با آموزش است. گرچه یادگیری در اثر مطالعه صورت میگیرد ولی تبادل افکار و عقاید در بین همکاران یک سازمان هم باعث یادگیری و ارتقا دانش کارمندان میشود. امروزه با ظهور آیبوکس (iBooks)، اودیبل (Audible) و کیندل (Kindle)، دسترسی به کتابها و خواندن آنها ساده و راحت شده است. بنابراین میتوانید به راحتی کتابهای مرتبط با آموزش کارمندانتان را خریداری کرده و در دسترس آنها قرار دهید تا در قطار یا مترو مطالعه کنند یا اینکه در اتومبیلشان به نسخه صوتی آنها گوش دهند. میتوان گفت تقریبا در هیچ صنعت و حرفهای کمبود محتوا و مطلب وجود ندارد.
۹. دعوت از سخنرانان خوب
دعوت از یک سخنران خوب میتواند برای کارمندان شرکت شما بسیار مفید واقع شود. آنها میتوانند با سخنان و روایتهایشان به کارمندان کمک کنند تا با تغییر زاویه دیدشان به مشکلات حیطه کار، بر آنها پیروز و غالب شوند و کارمندانی را که از مسیر فعالیت شرکت منحرف شدهاند به جهتی که در راستای اهداف شرکت باشد، هدایت کنند. اگر سخنرانان به طور خلاقانه و متفاوتی با کارمندان صحبت کنند، باعث تقویت روحیهی آنها شده و در نتیجه آنها با کارشان بیشتر مانوس شده و تعاملشان با دیگران بیشتر میشود.
بیشتر بخوانید: چرا رشد کارمندان اهمیت دارد و چه عواملی آن را مهم میسازند؟
دانایی توانایی است
اگر امکان آموزش را به هر طریقی برای کارمندان پاره وقت یا تمام وقت خود فراهم کنید، توان آنها و در نتیجه توان و بازدهی شرکت خود را بالا خواهید برد. قطعا ایجاد زمینهی رشد و توسعهی حرفهای کارمندانتان، یک سرمایه گذاری ارزشمند در هر برهه زمانی است.
منبع: entrepreneur.com
پاسخها