بررسی اجمالی مجله کسب و کار هاروارد
مجله کسب و کار هاروارد در سال ۱۹۹۴ به عنوان یک موسسه غیر انتفاعی متعلق به دانشگاه هاروارد تاسیس شد و خبررسانی برای دانشکده بازرگانی هاروارد را آغاز کرد. ماموریت این مجله بهبود تدریس مدیریت در یک دنیای در حال تغییر است، این ماموریت بر چگونگی رویکرد ما نسبت به آنچه انجام میدهیم و آنچه مهم است، تاثیر میگذارد. در این مقاله میخواهیم در مورد Harvard Business Review اطلاعاتی ارائه دهیم.
این انتشارات با حدود ۴۵۰ کارمند عمدتا در بوستون فعالیت میکند؛ البته این مجله دارای دفاتری در نیویوک، هند و بریتانیا هم هست. انتشارات کسب و کار هاروارد مانند پلی میان دانشگاه و کارآفرینان در سراسر جهان از طریق نشریات و پلتفورمهای چندرسانهای، مقالات را در جهت رسیدن به سه بازار انتقال میدهد: مدیران، دانشگاهها و شرکتها. این موسسه دارای سیستم اداری متعارفی است که شامل هیئت مدیره، کمیته اجرایی داخلی و مدیران واحد تجاری میشود.
سه گروه بازاری شامل آموزش عالی، آموزش شرکتی و گروه بررسی تجاری هاروارد، انواع رسانهها از جمله دیجیتالی و چاپی مانند بررسی تجاری هاروارد، کتابهای خبری بررسی تجاری هاروارد، موارد درسی کسب و کار هاروارد، خلاصه موارد و وبلاگها، رویدادها (سمینارهای یادگیری شرکت کننده محور، رویدادهای سفارشی و سمینارهای اینترنتی) و آموزش آنلاین (هاروارد منیج منتور، دورههای آنلاین، شبیه سازیها و رهبری مستقیم) را تولید میکنند. از طریق این حوزههای انتشاراتی، مجله کسب و کار هاروارد میتواند تاثیرگذار واقع شود.
در این مطلب میخوانید:
گروههای بازاری در مجله کسب و کار هاروارد
ارائه دهندگان آموزش عالی در سراسر جهان از اساس گروه آموزش عالی استفاده میکنند تا دیدگاهی پویا و واقعی نسب به دورههای کارشناسی، MBA و برنامههای آموزش اجرایی داشته باشند. ما همچنین منابع و سمینارهایی ارائه میدهیم که یادگیری شرکت کننده محور را پشتیبانی میکند. این سنگ بنای یک شیوه تدریس است که دانشجویان را وادار به تفکر کرده و آنها را برای تصمیمات مدیریتی آینده آماده میکند. وبسایت آموزش عالی، دانشجویان را راهنمایی کرده و برنامه ریزیهای دورهای ارائه میکند که شامل مقالات، شبیه سازیها و دورههای آنلاین میباشد.
آموزش شرکتی مجله کسب و کار هاروارد کلاسهای بین المللی رهبری برای ارائه راهکار در جهت مدیریت دولتها و سازمانهای بین المللی را در تمامی سطوح برگزار میکند، این مجموعه توانسته است بینش مدیریتی، تفکر رهبری و خبرگی اعضای دانشکده بازرگانی هاروارد و همچنین نویسندگان کسب و کار هاروارد را به کار گیرد تا به راهکارهایی برای جدیترین مشکلات کنونی دست یابد. طی بیش از ۲۰ سال ما راه حلهایی نوآورنه و مبتنی بر فناوری ارائه دادهایم که تاثیرات معناداری بر کسب کار جهان گذاشته است.
هدف اصلی گروه بررسی کسب و کار هاروارد رسیدن به تفکر مدیریت هوشمند است. مجله کسب و کار هاروارد بوسیله مجله، کتابها، محتوای دیجیتالی و وبسایت HBR.org شیوههای مدیریت بر خود و سازمانها و بینش دقیق را با هدف قرار دادن متخصصان انتشار میدهد و باعث ایجاد تاثیرات مثبتی بروی آنها و سازمانهایشان میشود.
نسخه فارسی مجله کسبوکار هاروارد
مجله کسبوکار هاروارد به صورت ماهنامه توسط دانشکده کسبوکار هاروارد منتشر میشود. خوشبختانه، دسترسی به این مجله معتبر و مرجع در زمینه مدیریت و کسبوکار در ایران نیز وجود دارد. نشر نوین هر ماه نسخههای این مجله را به فارسی ترجمه میکند و در اختیار علاقمندان قرار میدهد. لازم به ذکر است که عرضهی نسخه فارسی مجله کسبوکار هاروارد به صورت کاملاً رایگان در این صورت میگیرد.
تاکنون، نشر نوین توانسته است حدود 5 شماره از این مجله را ترجمه و منتشر کند. علاقمندان میتوانند با مراجعه به سایت رسمی نشر نوین به تمام 5 نسخه فارسی منتشر شدهی کسبوکار هاروارد دسترسی یابند. حتی امکان دانلود و مطالعهی آنها در زمان دیگر نیز برای مخاطبان فراهم شده است.
یکی از بهترین نسخههای از این مجله که به فارسی منتشر شده است، به نوامبر سال 2014 برمیگردد. تمرکز این نسخه بر روی اینترنت اشیا، محصولات هوشمند، دنیای اینترنت و به طور کلی، تاثیر آن در شرکتهای مختلف است. یکی از بهترین مقالات این شماره توسط مایکل پورتر به رشته تحریر درآمده است. بسیاری از افراد، مایکل پورتر را به خاطر نظریهی 5 نیروی رقابتی پورتر و زنجیره ارزش پورتر میشناسند. او در این مقاله سعی دارد، محیط جدید رقابت در کسبوکار را مورد ارزیابی و تجزیه و تحلیل قرار دهد.
علاوه بر مقالات جذاب چاپ شده در این نسخه از مجله، 100 مدیر برتر دنیا همراه با توضیحات تکمیلی در بخشی از آن معرفی شدهاند. برترین مدیر سال 2014 از نگاه مجله کسبوکار هاروارد متعلق به جف بزوس، مدیرعامل آمازون است. در همین راستا، مصاحبهای با او در زمینهی مدیریت و عوامل موفقیت در کسبوکار در این نسخه از مجله به چاپ رسیده است.
از دیگر عناوین مقالات آخرین نسخه فارسی منتشر شده مجله کسبوکار هاروارد میتواند به موارد زیر اشاره کرد:
- استعداد: چگونه شرکتها میتوانند از «ذهنیت افزایشی» سود ببرند
- وقتی آشپزها بتوانند مشتریان خود را ببینند، غذاهای خوشمزهتری میپزند!
- چگونه انجامش دادم: متعهد نگهداشتن نسل جدید به کار
- موفقترین مدیرعاملان جهان
- روشنگری: مدیریت اینترنت اشیاء
- چگونه محصولات هوشمند و متصل به شبکه در حال تغییر رقابتها میباشند؟
- فناوری دیجیتال فراگیر
- داده بزرگ، مسئولیتهای بزرگ به همراه دارد!
- چرا نباید هزینههای درمانی را کاهش دهیم؟
- کجا و چگونه به دنبال نوآوری باشیم
- مطالعه موردی: اختلاط کسبوکار و سیاست؟!
- چالشهای تحصیل در کنار شغل و زندگی
دانلود مجله کسبوکار هاروارد
همانطور که گفته شد، در صورتی که قصد دانلود نسخه فارسی مجله کسبوکار هاروارد را دارید، میتوانید به سایت رسمی نشر نوین مراجعه کنید و نسخههای موجود از این مجله را به صورت رایگان دانلود کنید. با این وجود، تمام شمارههای مجله کسبوکار هاروارد به فارسی ترجمه نشدهاند و در نتیجه امکان دسترسی به آنها از طریق سایت رسمی نشر نوین وجود ندارد.
با این وجود، اگر قصد خرید تمام شمارههای مجله کسبوکار هاروارد که به صورت ماهیانه منتشر میشود را دارید، میتوانید به سایتهای معتبری از قبیل Ketabnak.com | کتابهای الکترونیکی رایگان مراجعه نمایید. در این سایتها، امکان دانلود بهروزترین شمارههای مجله کسبوکار هاروارد وجود دارد.
لازم به ذکر است که اکثر سایتهایی که اقدام به بازنشر الکترونیکی مجله کسبوکار هاروارد میکنند، رایگان نیستند. به عبارت دیگر، به منظور دانلود و تهیه شمارههای مختلف این مجله باید هزینهای را پرداخت کنید. با این وجود، این مقاله شامل مطالب بسیار متنوع و جذابی است که پرداخت هزینه برای خرید نسخهی الکترونیکی آن بسیار ارزشمند خواهد بود.
یکی دیگر از روشهای دسترسی به شمارههای مختلف مجله کسبوکار هاروارد میتوان به اپلیکیشن مجله کسبوکار هاروارد اشاره کرد. این اپلیکیشن توسط نشر نوین ارائه شده است. شما میتوانید به راحتی این اپلیکیشن را روی موبایل (آیفون یا آیپد) خود نصب کنید و مطالعهی نسخهی فارسی مجله کسبوکار هاروارد لذت ببرید.
تاکنون، بیش از 12 شماره از این مجله به صورت فارسی و کاملاً رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته شده است و انتظار میرود که نسخههای بیشتری بر روی اپلیکیشن اپلود شود. اپلیکیشن مجله کسبوکار علاوه بر این آرشیوی از شمارههای مختلف این مجله است، شامل کتابهای منتشر شده توسط نشر نوین نیز میباشد.
منبع: Harvard Business Review
پاسخها