چگونه در صفحه‌ پروفایل لینکدین داستان جذابی از خودتان بنویسید؟

صفحه‌ ی پروفایل لینکدین

صفحه‌‌ی پروفایل لینکدین نشانگر محور اصلی شخصیت شغلی‌ یک فرد است. با این وجود، اکثر افراد توجه چندانی به این موضوع نمی‌کنند که در این فضا، چه مطالبی از خود ارائه می‌دهند. بعضی از افراد دستاوردها، تجربیات، هویت و احساسات خود را در قالب و عناوین مختلف، در معرض دید مخاطبان قرار می‌دهند. از طرفی، اشخاص دیگری هستند که در مسیر متفاوتی پا گذاشته و صفحه‌‌ی پروفایل پراکنده‌ای با حداقل اطلاعات که شامل نام،‌ شغل فعلی، تجربه‌های سابق و تحصیلات‌شان است را ارائه می‌کنند.

رویکرد نخست، کارفرما، سرمایه‌گذار و یا مشتری را تحت تاثیر قرار داده و او را وادار می‌کند که با فرد ارتباط برقرار کند. اما رویکرد دوم منجر می‌شود که افراد کمتری تمایل به ارتباط‌گیری با فرد در فضای لینکدین داشته باشند. علت این است که کارفرما با دیدن صفحه‌ی پروفایل لینکدین در حالت دوم، کماکان تشنه‌ی دریافت اطلاعات بیشتری در مورد فرد است، که متاسفانه درج نشده و وجود ندارد.

در واقع مهم نیست که شما در زمینه‌ی تخصص خود تا چه حد قوی هستید، اگر نمی‌توانید شخصیت شغلی و توانایی‌های خود را به خوبی ارائه دهید، رسیدن به اهداف شغلی که در ذهن‌تان دارید، بسیار دشوار خواهد بود.

ایجاد یک پروفایل لینکدین جذاب

در پلتفرم لینکدین، شما این فرصت را دارید که داستان پیشرفت حرفه‌ای خود را در معرض دید عموم و به خصوص کارفرمایان قرار دهید. اگر کار خود را در این زمینه به خوبی انجام دهید و صفحه‌ای پویا و جذاب در لینکدین فراهم کنید، به زودی پایان خوشی در انتظار شما است و مصاحبه‌های شغلی یکی پس از دیگری به شما پیشنهاد خواهد شد.

 با ارائه‌ی تاثیرگذاری از مهارت‌های خود در صفحه‌ی پروفایل لینکدین، می توانید وارد بازار کار شده و استخدام شوید و به اهداف شغلی خود برسید. برای رسیدن به این اهداف، لازم است ارائه‌ای یکپارچه، منسجم و دقیق از لیست مهارت‌های خود برای مخاطبان خود، بیان کنید، به نحوی که مخاطب برای دستیابی به آن‌ها، ترغیب به برقراری ارتباط‌ بیشتری شود.

این مسیر، یعنی ایجاد هویت قانع کننده،‌ یکی از اصولی‌ترین و اثربخش‌ترین راه‌های ممکن به منظور رسیدن به موقعیت شغلی مورد نظر است. برای ارائه‌ی داستان جذابی از خود در صفحه‌ی پروفایل لینکدین، مراحل زیر را دنبال کنید.

بیشتر بخوانید: لینکدین چیست و چرا باید عضو آن باشید؟

داستان خود را در پروفایل لینکدین به شیوه‌ای جالب و متفاوت بنویسید

داستان شما چیست؟ آیا شما یک مدیر عامل سخت‌کوش و نوآورانه یک شرکت در حال رشد هستید که قرار است فناوری پنل‌های خورشیدی را به خانه‌های مردم بیاورد؟ نوشتن یک ارائه‌ی روشن و دقیق، جسورانه و با پایان خوش که متاثر از مسیر دستیابی شما به مهارت‌های فعلی‌تان است، منجر می‌شود که شما با دیدی بازتری به این مطلب نگاه کنید، که کدام بخش از تجربیات و دستاوردهای شما با داستانی که قرار است ارائه دهید، مرتبط است.صفحه‌ ی پروفایل لینکدین جذاب

به عنوان مثال، داستان آقای نیچل را در نظر بگیرید. او چند سالی بود که روزانه 13 ساعت کار می‌کرد. هر زمان که مدیرش تقاضای جدیدی مطرح می‌کرد او به سرعت وارد عمل می‌شد. همه‌ی این تلاش‌ها را به این جهت انجام داد که روزی به عنوان مدیرعامل، در یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی معرفی شود، اما در نهایت به این هدف نرسید. تمام تلاش‌ها،‌ سخنان، افکار و نوشتارهای او به این هدف هدایت شده بود، اما موفقیتی برای او حاصل نشد.

در این زمان بود که او به فکر نوشتن یک ارائه‌ی جذاب از خودش افتاد. از آنجا که او به عنوان یک نویسنده‌ی تولید محتوا مشغول به کار بود و مهارت‌های ارائه شده در رزومه‌ی او حول این مهارت شکل گرفته بود،‌ برای دستیابی به شغل مدیریت بازاریابی، خط به خط رزومه‌ی خود را تغییر دهد. در شرایط جدید،‌ او بعضی از مهارت‌های خود را در رزومه‌ی کاری‌اش نادیده گرفت و مهارت‌هایی که پیش از این فکر نمی‌کرد، چندان اهمیت داشته باشند، از جمله قدرت بیان، توان مدیریت و یا توانایی برقراری ارتباطات اجتماعی را پررنگ‌تر ارائه داد.

بیشتر بخوانید: چگونه یک رزومه قوی بسازیم؟ | از برنامه ریزی تا طراحی

مخاطبان مورد نظر خود را بشناسید و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید

معمولا این گونه برداشت می‌شود که پروفایل لینکدین هر فرد، باید حاوی اطلاعات معمولی در مورد او باشد. اما یک استراتژیست تجاری نظر دیگری در مورد این موضوع دارد. او معتقد است که صفحه‌ی پروفایل افراد بیش از آن که مربوط به خودشان باشد، باید برای جلب توجه کارفرما ایجاد شود.

در صفحه‌ی پروفایل لینکدین، ماموریت شما این است که مهارت‌ها و امتیازهای خود را ارائه دهید تا شرکای خود، کارفرماها، حامیان مالی، سرمایه‌گذاران یا مشتریان باور کنند که این شخص، پاسخگوی نیازهای ما است. برای شروع در این زمینه، لازم است ارتباطات خود را بشناسید و محدود به افرادی کنید که جامعه‌ی هدف شما، جهت ایجاد این صفحه‌ ی پروفایل لینکدین بوده‌اند.

داستان خانم لیلا که یک کارمند نمونه در شرکت مرتبط با فناوری‌های نوین بود و علاقه داشت در آینده در زمینه‌ی تولید محتوا فعالیت کند، جالب است. زمانی او این تصمیم را گرفت که در یک شرکت بزرگ بین‌المللی، به عنوان تولیدکننده محتوا فعالیت کند.

برای رسیدن به این هدف، ابتدا لازم بود که مهارت‌ها و تجارب او در شغل فعلی بیشتر ترسیم شود. سپس با کارفرماها و یا هر نوع مخاطبی که در این اشتراکات میان دو شغل فعالیت داشته‌اند، ارتباط برقرار کند. در دو زمینه‌ی شغلی که در وهله اول کاملا نامربوط به هم به نظر می‌رسید، او توانست مخاطبین مورد نظر خود را پیدا کند. اولویت‌دار کردن تجاربی که می‌تواند در شغل جدید نیز مفید باشند، منجر به آن شد که او ابتدا مخاطب مورد هدف و درست خود را پیدا کند و سپس در مصاحبه‌های شغلی، این مطلب را به خوبی به کارفرما منتقل کند که او، توانایی از عهده برآمدن شغل جدید را داراست.

به دنبال الهام و ایده‌یابی باشید

علی‌رغم انواع پیشنهادهایی که در صفحات اینترنت مشاهده می‌کنید، هیچ‌گونه قالب واحد و ایده‌آلی برای ایجاد یک صفحه‌ی لینکدین موفق وجود ندارد. در این زمینه بهتر است خلاق باشید و مرتب ایده‌های دیگران را مشاهده کرده و بهترین آن‌ها را روی پروفایل لینکدین خود پیاده‌سازی کنید.

برای شروع، چند صفحه‌ی پروفایل لینکدین را زیر نظر داشته باشید و ببینید که کدام یک از ویژگی‌های این صفحات به کار شما می‌آید و کدام‌ها چندان برای شما مفید نیستند. از صفحات پروفایل دیگران الگو بگیرید و قدم به قدم، صفحه‌ی لینکدین خود را ایجاد کنید. در نهایت، ایده‌ی خود را نیز در صفحه‌ی ایجاد شده اضافه کنید.

 در نهایت با بررسی کامل صفحه‌ی پروفایل لینکدین افراد مختلف، یک پروفایل ترکیبی ایجاد کنید که ضمن برآورده کردن نیاز مخاطبانش، اعتباری جدید نیز برای خود فراهم کنید.

ایجاد صفحه‌ ی پروفایل لینکدین

کار جدید خود را شروع کنید

اگر به خوبی مراحل ذکر شده را در پروفایل لینکدین خود پیاده‌سازی کرده‌اید، دیگر چندان نگران ادامه‌ی کار نباشید. برای مثال در بخش بیوگرافی صفحه‌ی خود، می‌توانید یک پاراگراف پیرامون تجارب خود اضافه کنید. در این زمینه نیز می‌توانید از پروفایل لینکدین افراد دیگر نیز بهره ببرید. کلیات را از آن‌ها الگو بگیرید و جزئیات داستان خود را به آن اضافه کنید.

این موضوع را در نظر بگیرید که اگر در وهله‌ی اول، همچنان کارفرمایان زیادی به سمت شما جذب نشد، این فرصت را دارید که با تغییرات و ویرایش صفحه‌‌ی پروفایل لینکدین خود، گزینه‌های بیشتری جهت دیده شدن توسط مخاطبان فراهم کنید.

شما قطعا رویاهای فوق العاده‌ای برای رسیدن به اهداف خود در سر دارید. برای دستیابی به آن‌ها، گاهی نیاز است از دیگران نیز کمک بگیرید. اگر شما نتوانید تعاملات اجتماعی قوی داشته باشید و صرفا به دنبال القاء‌ این مطلب باشید که گزینه‌ی مناسبی برای دست‌یابی به شغل مورد نظرتان هستید، شبیه به کسی خواهید شد که در یک نبرد مهم،‌ یکی از دست‌های خود را از پشت بسته و بر یک چشم خود نیز چشم‌بند گذاشته است. در واقع، هیچ‌گاه نباید از قدرت روابط اجتماعی در پیشبرد اهداف‌تان غافل شوید.

منبع: hbr.org

مقالات مرتبط

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره رایگان
با عضویت در رشد‌ و پیشرفت همه‌جانبه یک دوره رایگان هدیه بگیرید. روی دکمه زیر کلیک کنید
دوره رایگان
با عضویت در رشد‌ و پیشرفت همه‌جانبه یک دوره رایگان هدیه بگیرید. روی دکمه زیر کلیک کنید