راهنمای جامع برندسازی شخصی (پرسونال برندینگ)

4 راهکار اجرای برند سازی شخصی در دنیای امروز

در صورتی‌ که شما یک کارآفرین باشید، احتمالا ارزش برندسازی شخصی و پرسونال برندینگ را می‌دانید. وقتی افراد با برند شخصی شما آشنا شوند، تمایل بیشتری جهت استخدام شما داشته و دستمزد بیشتری به شما پرداخت خواهند کرد. به علاوه، داشتن یک برند شخصی باارزش، فرصت‌هایی مانند مشارکت در  مصاحبه، انتشار کتاب، پوشش رسانه‌ای و موارد دیگری را به وجود می‌آورد.

یکی از بزرگ‌ترین بخش‌های برندسازی شخصی و پرسونال برندینگ تاثیرگذار، معرفی رسمی خود به عنوان یک متخصص است. بسیاری از کارآفرینان به نوبه خود متخصص هستند، اما متخصصان واقعی با حالتی که فقط عنوان متخصص به افراد داده می‌شود، متفاوت هستند. در اقتصادی که پول در اولویت قرار دارد، افرادی که پیش از این با شما همکاری نکرده‌اند، داشتن برند شخصی ممتاز را به عنوان اولین شاخص اعتماد می‌دانند؛ بنابراین در این مطلب، جهت اجرای موثر برندسازی شخصی و پرسونال برندینگ پیشنهادهایی ارائه شده است.

مبانی برندسازی شخصی و پرسونال برندینگ

در ادامه به بررسی موارد بسیار مهمی می‌پردازیم که به شما در اجرای برندسازی شخصی و پرسونال برندینگ کمک زیادی می‌کند.

۱- برای شناخته شدن باید به صورت منظم در جمع‌ها حضور داشته باشید

این مورد بسیار ساده است. اگر به صورت مداوم در جمع قرار بگیرید و هر بار با اعتماد به نفس با مردم روبرو شوید، فرد معتبری محسوب می‌شوید. ممکن است شما در گروه‌ها حضور داشته باشید، در کلاس‌های دانشکده و در کنفرانس‌ها سخنرانی کنید، مصاحبه‌های مطبوعاتی انجام دهید یا مطالبی را در توییتر ارائه دهید، به طور کلی باید به قدری تلاش کنید که مردم شروع به شناختن نام و مطالب ارائه شده توسط شما کنند.

۲– شما فقط به همان اندازه مفید هستید که مخاطبان در مورد شما فکر می‌کنند

بیشتر افراد تمایل دارند که در مورد برندسازی شخصی و پرسونال برندینگ تحت عنوان حضور فعال در عرصه خبری یا صحبت کردن مکرر در مورد آن، فکر کنند. به طور قطع در این زمینه قدرت دید و ارتباط فرهنگی کمک می‌کند، اما مهمترین جنبه‌ برندسازی شخصی و پرسونال برندینگ، نه در مورد شما بلکه در رابطه با مخاطبان شماست، چرا که آنها باید در مورد شما تصمیم بگیرند. هنگامی که می‌شنوید، روزنامه نگاران در مورد میزان اهمیت فعالیت در رسانه‌ها و گسترش نوع بینش‌ها صحبت می‌کنند، بیشتر کارآفرینان فکر می‌کنند که مطبوعات با قدرت برابری ظاهر می‌شوند؛ اما در واقع، حضور در مطبوعات فقط جلوه‌ای از اقتدار را نمایان می‌کند. مطبوعات با کیفیت محتوایی مطلوب که در آن شما ایده‌های جالبی را به مخاطب متعهد ارائه می‌دهید، همان چیزی است که اقتدار واقعی را به نمایش می‌گذارد

ارتباط با مخاطبان اهمیت زیادی دارد

۳ تعاملات خصوصی به اندازه روابط عمومی اهمیت دارد

برندسازی شخصی و پرسونال برندینگ ارتباط زیادی با شخصیت عمومی شما داشته و اینکه حضور شما تا چه اندازه برای افراد متخصص ملموس است. همچنین موارد دیگری نیز تاثیر گذارند. همانند نوع رابطه شما با مشتریان در کارهای روزمره که تا چه اندازه خوب کار می‌کنید و چقدر برای حفظ تجارت خود در تلاش هستید.

بیشتر بخوانید: رهبری بهتر و زندگی غنی تر | روش دستیابی به زندگی غنی‌تر با رهبری

مراحل اجرای برندسازی شخصی

با در نظر گرفتن این اصول، در اینجا چهار پیشنهاد برای اجرای برندسازی به صورت عملی آورده شده است:

۱- ایجاد یک وب‌سایت شخصی جامع

اگرچه کارآفرینان معمولا برای بهبود برندسازی شخصی و پرسونال برندینگ به نوشتن مطلب در وبلاگ دیگران توجه دارند، اما اغلب ایجاد وب‌سایت‌ برای خود را فراموش می‌کنند. مطمئنا برای افرادی که در اینترنت نام شما را جستجو می‌کنند، مشاهده سایت شما به عنوان اولین لینک در سایت گوگل بسیار جذاب خواهد بود؛ اما لینکی که به صفحه اصلی شما مرتبط شود، تمام ویژگی‌های مطبوعاتی، خدمات ارائه شده، زمینه کاری، تاییدیه‌ها و موارد دیگری را در صفحه رسمی شما به مخاطب نشان می‌دهد که وضعیت بهتری را برای شما ایجاد می‌کند.

می‌توانید حضور خود را در فضای مجازی به چیزی فراتر از ظاهری جذاب اما بدون داشتن محتوای مفید تبدیل کنید. شما به مردم فرصت می‌دهید تا در واقع با شما کار کنند. به علاوه، اگر شما قبلا در زمینه نگارش در مورد یک شغل تجربه نوشتن ندارید، می‌توانید بلاگ خود را مستقیما در سایت شخصی خود تنظیم کنید. با استفاده از ابزارهایی مانند وردپرس می‌توانید آن را بی‌درنگ آماده کنید و با انتخاب مطالب و استراتژی مناسب، می‌توانید اقدامات مفیدی انجام دهید.

  • با ایده‌های جالب برای برقراری ارتباط، فالوورهای خود را افزایش دهید.
  • از وبلاگ به عنوان مکانیسم قدرت زایی استفاده کنید تا در صفحات اینترنتی در معرض دید بیشتری قرار بگیرید و مشتری‌های بیشتری جذب کنید.
  • با گذشت زمان، به عنوان یک رهبر مدبر اعتبار کسب کنید.

قطعا مدت زمانی لازم است تا یک سایت شخصی به نفع شما کار کند (به خصوص اگر یک نام مشترک دارید)، اما در صورت استفاده صحیح، به مرور از مزایای آن بهره خواهید برد.

۲- از توییتر برای تعامل با مطبوعات استفاده کنید

این نکته امری بدیهی است که روزنامه نگاران صدها ایمیل از طرف نویسندگان و بنیان‌گذاران دریافت می‌کنند که مطمئنا وقت خود را صرف خواندن همه آنها نمی‌کنند. همچنین، نویسندگان تمایل دارند که به صورت مداوم با افراد ثابت کار کنند، بدین معنا که اگر شما یک مرتبه مطلبی با کیفیت عالی پیشنهاد بدهید یا نویسنده را به منبع مورد نیازش مرتبط سازید، رابطه شروع شده است.

ابتدا توجه داشته باشید که فرصت محدودی برای شروع کار ندارید، بنابراین همه موارد را در نظر بگیرید. ایمیل مطمئنا به عنوان یک کانال برای راه‌اندازی فعالیت شما عمل می‌کند، اما توصیه می‌شود در توییتر فعال باشید و نویسندگانی را که در محدوده کاری شما قرار دارند را دنبال کنید. غالبا، نویسندگان موضوعات اولیه را مطرح می‌کنند و این شروع ارتباط با افرادی است که برای مطالب مورد نظر آنها مناسب هستند. با فرض اینکه شما با مطالب پست‌های آن‌ها در تعامل بوده‌اید، این یک روش عالی است که بتوانید مطالب خود را به نویسندگان ارائه دهید. ابتدا به فکر ارزش‌گذاری باشید، سپس مشاهده می‌کنید که در هنگام نیاز، کمک دریافت خواهید کرد.

از توییتر برای برند سازی شخصی استفاده کنید

۳- مطالب خود را در وبلاگ قرار دهید

شاید فکر کنید برای انتخاب شدن جهت نویسندگی در انتشارات، باید یک شرکت فوق‌العاده موفق را اداره کنید. در واقعیت این‌گونه نیست. همه چیز به نوع مطالب ارائه شده بستگی دارد. اگر یک مطلب جالب و ارزشمند برای ارائه دارید، این فرصت را دارید که نویسندگی را برای انتشارات امتحان کنید.

وبلاگ شخصی شما ممکن است مخاطبان زیادی نداشته باشد، اما مطمئنا برخی از افراد به آن توجه خواهند کرد. طبیعتا، افرادی که از خواندن مطالب شما لذت می‌برند، احتمالا شما را جستجو کرده یا شما را استخدام می‌کنند تا در مورد موضوعی که درباره آن نوشته‌اید، به آنها کمک کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه یک رزومه قوی بسازیم؟ | از برنامه ریزی تا طراحی

وبلاگ شخصی برای برندسازی

وقتی به برندسازی شخصی و پرسونال برندینگ فکر می‌کنید، سعی می‌کنید پیام مورد نظر خود را در جاهای مورد اطمینان و طبق برنامه منتشر کنید؛ اما قبل از انجام هر کاری با برنامه مشخص، باید بتوانید آن را در حد مطلوب ارائه دهید. برندسازی شخصی و پرسونال برندینگ به میزان 80 درصد به نحوه کار با مشتری (نه بازاریابی) مرتبط است.

بیشتر بخوانید: چگونه مهارت‌های نوشتاری خود را در کسب و کار تقویت کنیم؟

تعداد زیادی از کارآفرینان، جستجوی مشتریان جدید از پایگاه مشتری خود را نادیده می‌گیرند. این عمل یک روش مناسب برای امور تجاری نیست، زیرا در هر یک از شاخه‌های کاری شما، مشتریان فعلی شما تایید کننده و منبع ارجاعی مناسب به مشتریان جدید هستند. با توجه به گفته‌های گارتنر، جای تعجب نیست که 80 درصد از درآمد آینده شرکت شما فقط از 20 درصد از مشتریان موجود شما به دست می‌آید.

در مجموع، حفظ تمرکز بر مشتری‌مداری به ایجاد شهرت ماندگار و زمینه کاری تاثیرگذار برای شما منجر خواهد شد. با این کار، شما به عنوان یک سرویس دهنده معتبر و مخالف فرصت طلبی تبلیغاتی شناخته می‌شوید.

منبع: entrepreneur.com

مقالات مرتبط

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره رایگان
با عضویت در رشد‌ و پیشرفت همه‌جانبه یک دوره رایگان هدیه بگیرید. روی دکمه زیر کلیک کنید
دوره رایگان
با عضویت در رشد‌ و پیشرفت همه‌جانبه یک دوره رایگان هدیه بگیرید. روی دکمه زیر کلیک کنید